Jezioro Garda widok z Rocca Manerba

Pierwszy dzień. Sierpień 2019

Urlop nad Jeziorem Garda.

Nad Gardą spędziliśmy z mężem ostatni tydzień sierpnia. Nasza podróż zaczęła się od jeziora Lago di Tenno. Kamieniste, ale piękne. Zwłaszcza kolor wody.

Casartisti Canale Di Tenno

Stary młyn

Później pojechaliśmy do Casartisti Canale Di Tenno. Sporo czytałam o tym miejscu: że mało znane, że trudno je znaleźć, że nie ma turystów, ale za to jest cisza i spokój.

Nic z tych rzeczy: ludzi pełno i o spokój raczej trudno 😉
Przynajmniej w trakcie naszego tam pobytu.

Czy warto było tam podjechać?

Zawsze warto, chociażby po to, żeby wyrobić sobie własne zdanie. Ale nie ma w tym miejscu tej magii, o której czytałam.

Riva del Garda

Przeszliśmy się brzegiem jeziora, od Spiaggia degli Olivi do Forte San Nicolò. Sporo ludzi, ale miejscowość typowo turystyczna, więc to nie dziwi.

Później zrobiliśmy sobie spacerek po Strada Del Ponale – doszliśmy kawałek za restaurację Ponalealto (za wodospad, aż do ukrytych w lesie ruin jakiegoś domu), co dało ok. 10 km w obie strony.

Nasze doświadczenia i opis trasy Ponale znajdziesz tutaj

Strada Ponale

Następnie z przeogromnym trudem (z uwagi na gabaryty samochodu) zatrzymaliśmy się w Limone sul Garda, gdzie obejrzeliśmy mały wodospad (Sopino Wasserfall).

Jezioro Garda

Potem pojechaliśmy w góry, do Piovere, gdzie mieliśmy pierwszy nocleg (w samochodzie). Jest tu niewielkie miasteczko i mały kościółek.

Urlop dzień drugi. Południe Jeziora Garda

Jezioro Garda Gargnano

Kolejnego dnia pojechaliśmy do Gargnano, gdzie mieliśmy drugi nocleg.

Gargnano. Urocza miejscowość ze ślicznym nadbrzeżem. Kolejny dzień to trasa w dół jeziora, gdzie w okolicach San Quirico mieliśmy kolejny nocleg (tym razem na campingu).

Później pojechaliśmy w okolice Salò, gdzie posiedzieliśmy przy nadbrzeżu i Lido di Lonato, gdzie spaliliśmy się na plaży (bo nam się usnęło…).

Odwiedziliśmy też przepełnione turystami Sirmione. Piękne miejsce, ale żeby go dobrze poznać i obejrzeć trzeba jechać poza sezonem.

Jezioro Garda

Urlop dzień trzeci – Jezioro Garda

Trzecią noc też spaliśmy w samochodzie. A kolejne dwie spędziliśmy w uroczym domku w miejscowości Castiglione delle Stiviere. Stamtąd zrobiliśmy wycieczkę po okolicy, na zasadzie „gdzie oczy poniosą”.

• Byliśmy m.in. na Rocca di Manerba (i plaży Manerba beach-Pisenze),
  • Rocca di Lonato,
  • Rocca di Solferino,
  • Castellaro Lagusello,
  • Castello di Pozzolengo
  • oraz Solferino.

Nasze doświadczenia i ciekawostki z Sirmione tutaj

Tam skończyła się nasza przygoda z Gardą.

Mieliśmy ścisły plan podróży, ale nie udało nam się go trzymać. Miał na to wpływ nie tylko fakt, że byliśmy dużym samochodem (osobowy, ale kombi), co bardzo utrudniało znalezienie miejsca do parkowania, ale również ukształtowanie terenu i trasa samym zboczem.

Murale Jezioro Garda

Była to nasza pierwsza wycieczka w te okolice i nie wiedzieliśmy jeszcze jak wyglądają drogi. Rzeczywistość zrewidowała nasze plany.

Znacie wyspy nad Gardą. W tym wpisie są nasze opisy. Zapraszam tutaj

Nie przeszkadzało nam to jakoś specjalnie, ale skończyło się na tym, że przejechaliśmy zachodni brzeg odwiedzając tylko niektóre z zaplanowanych miejsc.

Ponale Jezioro Garda

Prawie cudem udało nam się poznać Wojtka i jego rodzinę i do dziś żałuję, nie zostaliśmy w okolicach Desenzano del Garda dzień dłużej.

Dziękujemy Ci Asiu za przesłanie zdjęć i opisu Waszego pobytu. Zapraszamy w nowym roku.

Poznaj też naszą propozycję na 11 rzeczy, które warto zobaczyć i odwiedzić nad Jeziorem Garda. Tutaj

Poznaj nasz serwis i wycieczki rowerowe w regionie Jeziora Garda tutaj